Air France to jedna z popularniejszych linii w Europie, korzystają z niej również polscy pasażerowie. Zapewne zainteresują ich nowości, które przewoźnik wprowadza już od bieżącego roku. Mają one podnieść komfort podróżowania i zapewnić najkorzystniejsze oferty.

Fot: airfrance.co.uk

Fot: airfrance.co.uk

Nowe rozwiązania oraz inwestycje dotyczą w dużej mierze oferty w klasie biznes. Od bieżącego roku kabina samolotów podróżujących na trasach europejskich będzie podzielona na dwie klasy – ekonomiczną oraz biznesową. Jeśli chodzi o to co nowe i lepsze, na pewno warto wspomnieć o komfortowych, skórzanych fotelach , które pojawią się w części ekonomicznej i biznesowej. Dla wygody pasażerów już latem tego roku współpraca Air France z siecią Orange zaowocuje płatnym WiFi na pokładzie dwóch Airbusów A320s (krótkie i średnie trasy europejskie). Dla osób podróżujących wygodną klasą Biznes istotna jest informacja, że mogą zabrać ze sobą 2 sztuki bagażu podręcznego (do 18 kg) oraz dwie bagażu rejestrowanego (do 32 kg).

W czasie lotu istotne jest również menu. Oczywiście na serwowane posiłki wpływa w dużej mierze długość podróży. Niemniej jednak w standardzie klasy ekonomicznej będą kanapki na krótszych dystansach oraz gorące posiłki przy dłużej trwających lotach. W klasie biznes na każdej trasie w godzinach porannych serwuje się pełne śniadanie, a o innych porach dnia – gorące przekąski albo zimny posiłek. Na średniodystansowych trasach pasażerowie klasy biznes otrzymają welcome drink, wybór gorących posiłków oraz kawę i alkohole (wina i szampany selekcjonowane przez Paulo Basso, najlepszego sommeliera 2013 roku

Nowością jest również taryfa Economy Flex. Bilety mogą być modyfikowane, zwracane, zmieniane bez dodatkowych kosztów. Nowa taryfa daje podróżnym możliwość skorzystania np. z lotu wcześniejszego niż planowany (opcja Go Show). Bilet Economy Flex to także pierwszeństwo przy wsiadaniu i wysiadaniu z samolotu oraz miejsca na pokładzie zaraz za klasą biznesową.
Warto również korzystać ze strony Air France oraz jej mobilnej wersji. Obecnie pasażerowie mogą np. dokonać odprawy, wybierać miejsce nam pokładzie (najpóźniej do 30 godzin przed lotem). Serwis umożliwia wydrukowanie karty pokładowej albo przesłanie jej na smartfon.